dilluns, 21 de gener del 2013

Cookies de xocolate

Les cookies són galetes, en general. Però normalment, quan escoltem "cookies" de seguida pensem en les de xocolate. Ací us deixe una recepta molt fàcil de fer. L'any passat la vaig fer amb els meus nebots, un de 4 anys i l'altra de 9. S'ho van passar molt bé i el premi va ser molt dolcet! 

INGREDIENTS:

- 250 grs. de farina normal o de reposteria.
- 175 grs. de mantega (mantequilla).
 - 4 cullerades soperes de sucre moreno.
- 4 cullerades soperes de sucre blanc.
- 1 ou.
- Una cullerada sopera de llevadura en pols (royal).
- Un poquet de canyella (canela) en pols, o si us agrada més, li poseu vainilla.
- Gotes de xocolate (són boletes de xocolate, en qualsevol supermercat en trobareu).

ELABORACIÓ:

Escalfeu el forn a 200ºC. 

1) En un bol poseu la farina i la levadura. Mescleu.
2) Afegiu la mantega sense fondre en trocets petits (jo la trenque amb les mans). Ho mesclem tot amb els dits, apretant un poc la mantega per a que es mescle bé amb la farina. Intenteu que la mantega estiga ben fresqueta, costa més de mesclar però està més bo. Es queden com uns grumolls (grumos), intenteu que siguen quan menys millor.



3) Ara afegiu els sucres prèviament mesclats al bol. També afegim l'ou i la canyella. Mescleu molt amb les mans. Apreteu la massa per a que es compacte i quede dura. Heu d'estar amassant uns minuts, fins a aconseguir una massa dura. Quan està un poc dura, jo sempre l'acabe d'amassar damunt del banc de la cuina.

Si us agraden les cookies amb una textura dura, la massa és aquesta. Si com a mi, us agraden amb una textura més blaneta, afegiu ara un poquet de llet per a ablanir-la.


4) Afegiu les gotes de xocolate a la massa, i mescleu-ho bé. Com la massa és dura, jo el que faig és que la part en diversos trossos, i em fixe bé que tota la massa tinga bona cosa de gotetes de xocolate.



 


5) Ara ja està la massa. Agafeu un troç de la massa i feu una bola, esclafeu-la amb els dits i passeu-li el rodet (rodillo) per a esplanar-la. Ha de tindre una grossor de mig centímetre (més o menys...). Agafeu motlles i feu la forma amb la massa. Si no teniu motlles, no passa res, feu la forma amb un got, o simplement, amb les mans feu bolles i les passeu el rodet. Jo aconseguesc separar les cookies del banc de la cuina amb una espàtula.

6) Folreu (forreu) la safata del forn de paper vegetal i poseu damunt les cookies. Si voleu, podeu posar un poc de sucre moreno damunt les cookies abans de posar-les al forn, per què queden amb un color més fosc. Jo no li pose, però sobre gusts...



7) Al forn! En el meu forn, en 15-20 minuts estan fetes. Si us agraden duretes i sequetes, deixeu-les un poc més.


Si els motlles són grans, com els meus, surten unes 20 cookies. Si les feu més petites, evidentment, tindreu més cookies. Que bones!











1 comentari:

  1. Estn boníssimes, pareixen les galetes daneses, però sense tanta mantega

    ResponElimina

Deixeu-me el vostres comenaris i us respondré aviat. Podeu posar el vostre nom en nom/URL o posar anònim.